در گذشته ها !!!

تاریخ انتشار : 2020/06/18

در گذشته هایی نه چندان دور …

گذشت زمان و افزایش ارقام تقویم , پیشرفت علم و افزایش تجربه بشر را به همراه داشته که این امر سطح زندگی مردم را بهبود می بخشد چرا که اصلی ترین هدف بشر از این نوآوری ابداع اختراعات راحتی و اسایش بیشتر است در این میان گاهی تغییرات به طور همگون و یکسان اتفاق نمی افتد و خواسته و ناخواسته کمبود ها و کاستی ها ایجاد می کند که باعث بروز مشکلات و معضلاتی می شود .در زمانی نه چندان دور آنگاه که تاکسی ها گران بودند و درشکه ها ارزان , به جای جکوزی و سونا خزینه بود و هنوز لوستر و نور افکن جای چراغ موشی را نگرفته بود , نظافت نیز شکل دیگری داشت , آب و نور و خورشید که بهترین پاک کننده ها و ضد عفونی کننده دنیا هستند , گاهی تنها انتخاب بودند ضمن آنکه امکان استفاده از آنها نيز میسر بود , اما امروزه به خاطر تغییر لوازم زندگی در نوع , مدل و مواد استفاده شده در آنها همچنین تغییر محیط زندگی , گاهی امكان این نوع نظافت ممکن نیست .همانطور که می دانید در تشک های قدیمی از پنبه و پشم استفاده می شد , ابعاد و اندازه آنها نیز با توجه به قد وقامت افراد هرمنطقه تقریباٌ ثابت بود . نحوه استفاده از آنها نیز بسیار ساده بود . هرشب آن را به دلخواه روی زمین پهن کرده و صبح نیز آن را جمع کرده و در جایی خاص می چیدند .نظافت اینگونه لوازم خواب تقریباٌ ساده بود , لحاف دوز پس از شستن پشم و پنبه داخل بالش , تشک یا لحاف با آب و خشک کردن زیر نور خورشید آنها را مرتب کرده و در داخل کیسه ی مخصوص قرار داده و می دوخت و آماده استفاده می کرد . این امر بسیار ساده و معمول بود . حیاط های شخصی با فضای کافی جهت شستشو و خشک کردن و در نهایت دوختن این لوازم با سرعتی قابل قبول و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران این روش نظافت خوب را میسر می کرد . ما امروز سیستم و روش زندگی , مخصوصاً در شهرهای بزرگ مثل تهران کاملاٌ تغییر کرده , از اندازه متراژ خانه ها گرفته تا نوع ساختار اتاق ها و لوازم خانگی مصرفی در آنها . آپارتمانهای کم و بیش کوچک بدون حیاط در ساختمانهای چند طبقه و البته گاهی بدون آسانسور .


اتاق خواب های کوچک تر و در گوشه دنج بدون وجود نور زیاد و مستقیم نور خورشید . این امر اگرچه امکان خواب صبحگاهی بهتری را به شما می دهد اما شما را از فواید نور آفتاب هم محروم می کند . گرچه خواب بر روی تشک های خوشخواب عریض و طویل بسیار دلچسب و آرام بخش است اما بیایید نگاهی دقیق تر به آنها بیاندازیم . در بازار فعلی سه نوع خوشخواب تولید می شود نوع اول طبی نامیده می شود . بسیار سفت و خشک چون در آن از فوم استفاده می شود . این تشک برای افرادی که مشکل پزشکی از قبیل رماتیسم یا کمر درد توصیه می شود .قیمت آن نیز در قیاس با مدل های دیگر ارزان تر است . تشک های فنری تشک های نوع دوم هستند . بسیار نرم و قابل انعطاف . گاهی به علت فنریت زیاد مشکل ساز . همانگونه که از اسم این نوع تشک ها بر می آید فنر تنها مواد استفاده شده در داخل آن است . نوع سوم این تشک ها طبی فنری نامیده می شود . که به گفته ی فروشندگان خواشخواب بهترین نوع آن نیز هست این تشک از فنر و تزریق فوم یا اسفنج در بین آنها ساخته می شوند . فنر باعث نرمی و فوم و اسفنج بین آنها باعث جلوگیری از فنریت بیش از حد آن می شود که محیط وبستر بهتری ایجاد می کند .لازم به ذکر است که این تشک به عقیده ی گروهی از متخصصان بر خلاف نام طبی آنها , غیر طبی هستند و استفاده از آنها را نیز نهی می کنند . علاوه بر این نظافت آنها نیز بدون استفاده از سیستم های نظافتی مناسب که برای همین کار طراحی و ساخته شده اند کاری بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است . ارتفاع این تشک ها بین حدود 16 تا 35 سانتی متر است این فضا یه راحتی قابل دسترس نیست , در نتیجه نظافت آن نیز بسیار بسیار سخت و خاص است. محیطی را تصور کنید نسبتاً عمیق با فضاهای خالی بسیار داخل خود , تاریکی مطلق آن به همراه گرما و نم ایجاد شده توسط بدن ما هنگام خواب به علت سایش آن با تشک و لحاف کنده شده و به عمق تشک فرو می روند. (انسانها مانندخزندگان نیستند که در سال یک یا دو بار پوست اندازی نمایند , آنها دائماً در حال از دست دادن پوست های قدیمی و سلولهای مرده و جایگزینی آنها هستند )این محیط سه عامل ضروری تاریکی , غذا و گرما و رطوبت (نم) را برای رشد و تکثیر موجوداتی بسیار ریز به نام داست مایت (dust mite) فراهم می آورد.

اگر ما این محیط را هر علتی نظافت نکنیم (عدم آگاهی یا عدم دسترسی به سیستم های نظافتی) این محیط فقط محلی برای آرامش ما و صد البته آسایش مايتها خواهد بود که در نهایت به ضرر ماست .در مضر بودن این موجودات (dust mite) شکی نیست , ولی فضولات این موجودات به مراتب خطرناک تر از خود این موجودات هستند حال با توجه به مطالب فوق شما درکدامیک از این گروه ها قرار دارید ؟گروهی که هنوز به صورت سنتی زندگی می کنند که به عقیده من هم بهتر است , بستری گرم و نرم پاک و تمیز آری از هرگونه موجود ذره بینی و برای رسیدن به این محیط کمی کار سخت را تحمل میکنند . البته داشتن امکانات ابتدائی ضروری است. خانه شخصی بزرگ و فضای کافی برای نظافت و انجام امور مربوطه .گروهی که اجباراً و یا به دلخواه بستر قدیمی خود را با اتاق خوابی مدرن و شیک , خوشخوابی رنگارنگ عوض کرده اند و با استفاده از سیستم نظافتی مدرن و قابل اعتماد خواشخواب خود را نظافت می کنند با خیال راحت بستری عاری از موجودات ذره بینی خواب های خوش و رنگی می بینند. و در نهایت گروهی که اجباراً و یا به دلخواه از خواشخوابی جدید استفاده می کنند ولی آنها را به جز تعویض ملحفه و روکش نظافت دیگری نمی کنند . به دلیل عدم آگاهی از این که داخل تشک ها نیز نیاز به نظافت دارند و یا عدم دسترسی به سیستم نظافتی مناسب جهت پاکیزه نگه داشتن خواشخوابشان که در هر دو صورت خطراتی جدی آنها و خانواده هایشان را تهدید می کند .

رسم دیرین ما
کیفیت , اطمینان خاطر , کارایی
For people who appriciat Quality, Reliability and Performance

Warning: Undefined variable $user_ID in /home/sentriai/domains/sentria.ir/public_html/wp-content/themes/71-Bahman-2sweb.ir/comments.php on line 44

برخی از مشتریان

سفارت آلمان
بازرگانی تهران
مجتمع مسکونی باران
en_USEN